måndag, oktober 31

ny vecka och nya möjligheter

Ibland måste man stanna upp och tänka vad ens mål i livet är. När gymnasiet började att leda mot sitt slut ville jag studera vidare, på sommarlovet fick jag ett jobb nere i malmö som jag tackade ja till. Efter några veckor insåg jag att studera var något för mig. Jobbar var visserligen bra men det fanns annat som lockade mer.

Självklart vill jag också ut och resa och se mig om som en del väljer att göra efter gymnasiet. Och tro mig, jag ska också vara en av dem. Skillnaden är att jag först vill ha en utbildning så att jag sedan inte kommer tillbaka till Sverige och måste börja om på nytt, om jag nu vill ha en så bra arbete som möjligt.

Helst av allt vill jag till Thailand. Varför vet jag egentligen inte. Kanske för att jag aldrig besökt detta land, men även för att det sägs vara vackert och mycket att se. Jag vill ut o vandra, övernatta på stranden, missa bussen tillbaka till hotellet och tvingas gå i två timmar. Sådana saker. Men först av allt vill jag få min kriminologiutbildning.

Gjorde en tabbe precis när jag och Keisy var ute på vår kvällspromenad. Jag vet om att de har krävts utanför mig och tro det eller ej så gick jag där och pluffs så sjönk jag och mina vita skor ner i jorden. De vita skorna blev bruna och jag blöt. Toppen!

Veckan som börjat kommer vara fullsmockad.

Måndag - skola mellan 9:15-12:00
Tisdag - tvätta mellan 7-10 därefter shopping med Linda, ringa två viktiga samtal och sedan avsluta kvällen med lite trevligheter.
Onsdag - Skola 9:15-12:00, träffa "mitt barn", träna med Linda (om jag hinner) och sen en väl förtjänt utgång, måste tillägga att jag Inte har varit ute på över en månad.
Torsdag - Städa hela lägenheten och vid 18:30 ska jag på ett möte.
Fredag - Skola 13:15-16:00
Lördag - Hmm hmmm
Söndag - Kalas för min kusin som blir 13.

Eftersom att jag inte har något jobb just nu vill jag gärna fylla ut dagarna så pass mycket som jag kan. Och för att inte glömma det man ska göra så köpte jag en "vecko-kalender" som man sättere på väggen. 39:- på Ullared. Billigt och bra.

Snart börjar min utbildning för Rädda Barnen. Kommer att utbilda mig som informatör men ska sedan (om jag trivs) att gå en vidareutbildning så att jag blir vittnesstöd. Ser framemot detta och att träffa andra med samma intresse som mig själv.

Vill även tillägga att Kristianstads Högskola är en skola som brinner för deras elever. Ett stort tack!

Annars fungerar allting bra med lägenheten, tänker aldrig mer bo på första våningen. Inte kul, lägg det på minnet folket. De som har hälsat på har gillat den och även skrattat åt mitt så kallade badrum. Lägenheten har sin charm, gammalt men fräsch kök, högt i taket och jävligt litet badrum. Men det är väl så ett studentliv skall vara? Hur kul hade det varit om jag skaffat mig en stor tvåa med ballkong och allt? Då hade jag inte haft denna kunnskap, att leva litet och kunna anpassa mig, med mig senare och kunna ge andra råd. Det är självklart att jag önskar att jag hade kunnat levt större, både för mig och Keisy. Men nu går inte det och jag acceptera detta. Jag älskar min urmysiga lägenhet och ser framemot många mysiga kvällar med mina nära och kära. Detta ska bli Min lägenhet, eller detta ska vara min lägenhet, där jag ska dela skratt och tårar med dem jag håller kär, här ska de vara fester, hemmakvällar, bakisdagar, bråk, kärlek, glas ska gå i sönder men de ska även tillagas god mat. En sådan lägenhet ska jag skapa denna tiden som jag bor här.

För er som är sugna på att komma hit så kan jag passa på att skriva att på söndagar är det typ alltid öppethus hos mig, jag söker alltid en vän som vill söndagsmysa. Reglerna är simpla. Antigen har du ätit innan du kommer, har du inte drar vi och köper varsen pizza (gäller det Magnus så delar vi på en familjepizza höhö), därefter drar vi till hemmakväll och köper mumsmums, sen går färden hem till mig där vi sitter i timmar och käkar, snackar, kollar på film och somnar i soffan (som jag och Linda gjorde i söndags). Svårare än såhär är det inte.

Nu ska jag lägga mig, ska som sagt upp innan sju för att TVÄTTA! Jag gillar att tvätta tidigt. God natt och hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar