lördag, oktober 15

illamående inför träffen

Precis hemkommen ifrån träffen med mitt mentorsbarn. Alla vi mentorer skulle för första gånge få träffa vårt "barn" och deras familjer. Först fick vi varsin bild med ett djur, jag fick krokodil. Därefter skulle vi ställa oss på en rad, mentorer för sig och barn för sig. Sedan ropade de upp ett djur i taget. Till sist ropade de upp mitt/vårt djur. Och där stod han. Mitt mentors barn. Har aldrig sett detta barn tidigare, har bara haft en bild i huvudet om Hur han skulle kunna se ut.

Jag hade gissat på att han var ljushårig och det var han. Vackra stora klarblåa ögon hade han och mycket snäll. Sen gick vi en liten runda där vi skulle lära och känna varandra. Det gick väldigt bra, vissa saker är vi lika på och andra inte. Därefter fick jag träffa hans familj och fika en stund.

Kan även tillägga att jag var superduper nervös, när jag kom fram till tivoliparken trodde jag att jag skulle spy. Har nog aldrig varit så nervös i mitt liv. Allting gick hur bra som helst och jag ser framemot att få träffa denna kille igen och hans familj.

Med respekt för "mitt barn" och hans familj vill jag inte skriva va de heter, bor, ålder eller lägga ut några bilder på honom/dem.

Nu sitter jag hemma och väntar på Chicken. Vi ska ut och äta ikväll med grabbarna grus och sen ska vi hem till Roy och ha en trevlig kväll. Chicken har bara sett lägenheten när va en massa kartonger osv i den, ska bli spännande och se vad hon tycker.

Kylan är iaf på ingång på riktigt, var frost på gräset imorse. Säger man frost på gräset? Hmm, svenskan!? Blir alltid rädd när de kommer någon och går förbi mig i skogen. Ibland så händer de att man "hojar" till lite. Är inte van vid att folk springer, cyklar eller går förbi en i skogen.


2 kommentarer:

  1. Ja har faktiskt bara varit utanför, innan du fick nyklen :) Men ska bli spännande :D Ikväll ska vi ha kul :) Puss, lövar daj <3 <3
    /Din Chicken !

    SvaraRadera
  2. Just det, det var Madde som var inne innan :) ses ikväll gumman. Love you <3

    SvaraRadera