tisdag, oktober 18

en ny fas i livet: ensamt!

Nu när man bor ensam får man bestämma allting själv samt fixa. Har haft lite att fixa idag ang hyran, de ska inhandlas mat, städa, rasta hunden, tvätta osv. Dock får man känsla ibland av ensamhet. Även om man har Keisy och kompisar som kommer och hälsar på ibland så vet man att det bara är jag här i människotypen.

Detta är (nog) en fas man ska gå igenom. Jag personligen är van vid full rulle i huset i Maglehem gentemot livet i storstaden där de bara är jag. Samtidigt är jag medveten om att det hade inte fungerat för mig att bo med en vän i en större lägenhet. Hoppas att det är fler som känner som mig när man bor själv.

Sitter just nu i soffan och tittar på Go´kväll och dricker te. Får besök ikväll, tack gode gud för det. Annars har jag pluggat, plockat här hemma och diskat. Funderar på att skaffa mig ett litet litet jobb så att dagarna fylls upp mer. Men samtidigt så har jag sökt till två kurser nästa termin, tror att jag väntar lite och landar här innan jag bestämmer mig.

Får bli en bild på mig och de två tjejer som är min trygghet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar