måndag, september 26

tack vem du nu är där uppe i

Arbetsintervjun häromdagen gick väldigt bra och de ringde mig senare på dagen och berättade att jag fick det. På onsdag ska jag på utbildning så att man kommer in i jobbet snabbare. Känner mig lyckligtlottad, har jobb, går på högskolan, håller på att flytta till eget och inte bunden till någon.

Hela helgen har bestått av att fixa i lägenheten. Vi ha bl.a målat köket frå grönt till vitt och hallen från gult till vitt. Även flyttat massa saker, målat köksbordet, monterat upp stolarna osv.

Igår var vi på ikea, jag, mormor och mamma. Måste säga att jag uppskattar min flitighet med att fixa innan ikeatrippen. Bl.a göra en inköpslista på ikea, skriva en annan lista över småsaker samt mäta överallt. Det gynnar en. Summan blev lite över min budget, vilket gör inget. Som pappa sa: De är saker du kanske har i flera år. Sant! Tänker dock inte åka tillbaka till Ikea några dagar efter löning på en söndag.

Vi hade iaf kul och mormor slängde ut kommentarer från höger och vänster, jag drack rödvin och mamma körde vagnen. Lyckade vi är.

Nu ska jag snart iväg till lägenheten. Det ska målas i hallen en gång till och sen kommer Madde och hjälper mig med att packa upp, ställa allt till rätta så att det ser snyggt ut osv.

Nu när vi börjat att sätta upp saker har vi kommit på att det är högt i taket. Min kandelaber är ändå 80cm och hyllan är 150. Ni ser ju skillnaden, lyckliga jag fick köpa stora saker igår på ikea.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar