torsdag, september 22

klackar vs stekpanna

Ett tips ang Ikea.

Bli medlem så kan du göra din egen inköpslista. Där kan du hålla koll på vad summan blir samt om varan/varorna finns i Malmö, Älmhult m.m. Har själv hållt på med min lista i cirka 3-4 veckor, tar bort varor, lägger till, ändrar antalet osv. Fick en liten tänkare när jag såg att jag faktiskt har lagt till grytor och stekpannor, det kom upp för mig att jag Faktiskt ska flytta.

Innerst inne vet jag såklart om att flytten börjar på fredag, men när man köper och ser saker på ens inköpslista så hoppar man till och får sig en tankeställare: Jag håller på att bli vuxen.

Innan när man fick in pengarna varje månad på sitt konto kunde man gå och köpa sig kläder, smink eller skor. Nu köper man stekpannor, kaffemuggar, tallrikar. Blev en aning deppig när jag gick in på Ginas hemsida och hittade en tröja som jag vill ha. Det handlar om att prioritera vilket är svårt, men jag blir bättre och jag får tänka på att de saker jag köper gynnar mig och de som besöker min nya bostad.

Saker som kaffekokare, vattenkokare m.m får jag köpa senare. Får bli neeskaffe eller vad de heter!

Men på lördag ska mamma och jag till Ikea, ser verkligen framemot att få köpa Mina saker till Mitt hem. Är glad över att jag har presentkort på 1500:-. Just nu ligger summan på cirka 2000:-

Satt innan och tittade på inredningssidan rum21 (tror jag den heter) och såg ett fårskinn, klickade direkt in på Ikea och la till ett. Har alltid velat ha ett och nu ska jag äntligen köpa ett också! Ett måste för mig.



http://www.youtube.com/watch?v=GZNtticFI60

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar