söndag, juni 3

Jag vill resa! Bara komma bort, packa ner sina fina klänningar och smycken, bli serverad av personal varje dag, besöka nya platser, träffa nytt folk och se nya kulturer. Förra sommaren besökte jag och en kompis (som jag dessutom träffades i Egypten för cirka 4 år sedan) Cypern, säger bara en sak: ÅK ALDRIG TILL CYPERN PÅ SOMMAREN! Fifan vad varmt, det var den sjukaste värmen jag varit med om, och då har jag ändå varit i Frankrike och Turkiet på sommaren också. Om ni måste åka dit på sommaren kan ni låta sminkväskan vara hemma för det rinner av en efter 5 min. Besökte en annan stad i Cypern över jul/nyår. Stor skillnad jämfört med hur det var under sommaren. Under vinterhalvåret kunde man faktiskt se gatorna och ta plats. Fast jag gillar ändå Egypten bäst, visserligen är det smutsigare där, befolkningen är inte riktigt vad vi är vana vid. Men deras musik, mat, gästvänlighet och havet slår det bästa. 

När du åker utomlands är det alltid så himla uppbyggt bara för oss turister. Visst, det är våran semester och vi vill ha det fint bla bla bla. Minns en gång när jag var i Egypten, blev bekant med en på hotellet och han ville ta mig och min familj till ett café där nästintill inga turister befann sig. Det var otroligt, tänk er Aladin. Det var magnifikt, harmoniskt, mysigt och trevligt. Sen var det framförallt skönt att komma bort från allt detta "turist uppbyggda samhälle".

De länder jag gillar mest och kan rekommendera är först och främst Egypten, Cypern, Frankrike och Turkiet. 


 Egypten 2008
 Cypern sommaren 2011
 Turkiet sommaren 2010

Cypern vintern 2011/2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar